Pierwszy kwartał nowego roku to czas na przedstawienie
Państwu przez zarządcę rocznego sprawozdania rozliczającego koszty zarządu
nieruchomością wspólną. Jest to ważny moment dla właścicieli
nieruchomości, ponieważ mogą skontrolować jak wydawane są ich pieniądze
przeznaczone na zarządzanie budynkiem. Często zastanawiacie się Państwo
czy nie można by ograniczyć kosztów administracyjnych lub znaleźć tańszych
i lepszych wykonawców usług? Chcielibyśmy skłonić Państwa do odpowiedzi
na kilka pytań pozwalających ocenić jakość zarządzania nieruchomością
wspólną:
- Czy mam wpływ, na co wydawane są moje pieniądze
wpłacane na tzw. Koszty Zarządu Nieruchomością Wspólną?
- Czy mogę decydować o wyborze świadczonych usług
na rzecz nieruchomości wspólnej?
- Czy przedstawiane mi są roczne rozliczenia kosztów
tzw. mediów, czyli wpłat zaliczek na wodę, śmieci i centralne ogrzewanie?
- Czy wykonywane są remonty podnoszące standard budynku?
- Czy pozyskiwane są dodatkowe środki finansowe na wykonanie remontów budynków?
Jeśli na zadane pytania odpowiedzą Państwo NIE
i jeśli nie macie Państwo pewności, że Państwa pieniądze są dobrze wydawane
a nieruchomość jest utrzymywana w dobrym stanie technicznym to nadszedł
już czas na ZMIANĘ ZARZĄDCY.
W celu uzyskania szczegółowych
informacji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu
22 849 06 50 lub 22 646 08 13 lub adresem e-mailowym: oferta@arkadia-adm.pl
Informacje można też uzyskać wypełniając:
Oferta nasza dotyczy następujących zagadnień:
- Powierzenie zarządzania - administrowania nieruchomością
wspólną odbędzie się na podstawie umowy zaaprobowanej przez Zarząd Wspólnoty.
Umowa określa zakres obowiązków Administratora i wzajemne zobowiązania
stron. Wysokość wynagrodzenia korygowana będzie raz do roku decyzją
Zebrania Wspólnoty.
- Zarządzanie - administrowanie będzie sprawowane
z poszanowaniem wszystkich kompetencji Zebrania Wspólnoty, o których
jest mowa w ustawie o własności lokali.
- Sprawowaniem bieżącej kontroli nad wypełnianiem
obowiązków przez administratora, a zwłaszcza nad prawidłowością gospodarki
finansowej zajmować się będzie Zarząd Wspólnoty.
- Dochody i wydatki Wspólnoty, w tym wydatki na remonty
zostaną określone w uchwale o wysokości zaliczki na koszty zarządu
nieruchomością wspólną oraz w rocznym planie gospodarczym uchwalonym
przez właścicieli lokali. Wydatki na remonty będą pokrywane z wyodrębnionego
Funduszu Remontowego.
- Wszystkie rozliczenia Wspólnota prowadzić będzie
przez rachunek bankowy. Okresowe nadwyżki środków finansowych będą lokowane
w postaci oprocentowanych lokat terminowych.
- Księgowość Wspólnoty prowadzona będzie w oparciu
o ustawę o rachunkowości oraz o stosowne rozporządzenia Ministra
Finansów .
- Nieruchomość będzie miała zapewnioną opiekę stałych
konserwatorów: elektryka, hydraulika, konserwatora domofonów, z pomocy
których właściciele i najemcy lokali mogą korzystać w ciągu całej doby.
- Przeprowadzane będą 5 letnie i roczne przeglądy
instalacji wspólnych (tj. elektrycznej, gazowej, wentylacyjnej)
wymagane ustawą Prawo Budowlane i stosownymi rozporządzeniami Ministra
Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Zawarte zostaną dla Państwa nieruchomości umowy
o dostawę energii cieplej, elektrycznej, wody i wywóz nieczystości.
- Nieruchomość zostanie ubezpieczona od ognia i innych
zdarzeń losowych w wybranym przez Zarząd Towarzystwie Ubezpieczeniowym.
- O wysokości zaliczki na koszty zarządu nieruchomością
wspólną i świadczeń dla nieruchomości właściciele informowani będą w
postaci zawiadomień.
- Każdy z właścicieli otrzyma książeczkę opłat.
- Wszystkie wpłaty właścicieli podlegają rozliczeniu,
dokonanym nie później niż do 31 marca następnego roku, w rocznym sprawozdaniu
finansowym.
- Wysokość zaliczki na Fundusz Remontowy ustalona
będzie przez członków Wspólnoty na podstawie przeprowadzonego przeglądu
nieruchomości i planu remontów na dany rok.
- Opłaty na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością
wspólną naliczane będą na podstawie udziałów ujawnionych w księgach
wieczystych.
- Opłaty za media dostarczane do nieruchomości rozliczane
będą na podstawie faktur w zależności od powierzchni lokalu lub ilości
osób stale zamieszkujących (nie zameldowanych) w lokalu.
- Opłaty za lokale komunalne będą w całości przekazywane
przez Miasto Stołeczne Warszawa na konto Wspólnoty. Wspólnota nie prowadzi
rozliczeń z najemcami tych lokali.
- Wspólnota może pobierać pożytki za wydzielone do
wynajęcia pomieszczenia i powierzchnie wspólne.
Po skontaktowaniu się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem
telefonu 22 849 06 50 uzyskacie Państwo symulację
kosztów utrzymania swojej nieruchomości. Szczegółowe informacje dostępne
są także pod numerem tel./fax 22 646 08 13 oraz pod
naszym adresem e-mailowym: oferta@arkadia-adm.pl
| |